Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Biszkopcik z porzeczkami czy co tam macie pod ręką ;)


Na bazarku ostatnio widziałam tyle pięknych warzyw i owoców.
Az się proszą by je zajadać.
Na szybko ugotowałam więc gar kolorowego leczo, 
na które przepis podawałam kiedyś tutaj (klik).

Ale czym byłby koniec lata bez ciacha z owocami ?
Postawiłam na sprawdzony, szybki biszkopt.

Do ciasta potrzebujemy:

5 jajek
1 szklankę cukru
1 łyżeczkę cukru waniliowego
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
8 łyżek oleju
Ponadto:
owoce sezonowe
opcjonalnie cynamon / kardamon


Białka ubijamy na sztywno z odrobinką soli, następnie dodajemy żółtka i cukier. Dokładnie miksujemy.
Kolej na resztę składników i znów dokładnie mieszamy.
Gotowe ciasto przelewamy do formy nasmarowanej margaryną/olejem i wysypanej bułeczką tartą :)
 
Umyte owoce układam na pierwszej warstwie ciasta i zakrywam kolejną.
Na wierzch również kładziemy owoce - ja lubię takie mokre ciasta :)


Pieczemy w 170-180 stopniach przez ok 40 min.
Biszkopt powinien być rumiany i ładnie odchodzić od brzegów formy.
 
Zawsze wykonuję też "test patyczka"  - przed wyjęciem z pieca musi być zupełnie suchy.


Teraz pozostaje nam czekać na efekty :)
A w międzyczasie pokażę Wam co wyhaczyłam ostatnio.

Lusterka popielate - na wyprzedaży w Home&You
Konewka emaliowana - IKEA


Tabliczka z sentencją i serduszko na komodę - Netto


Forma ceramiczna do pieczenie - TK Maxx
Pastelowa butelka i koszyczek/siateczka do przykrywania ciasta np. -  Netto


No i ciacho gotowe - do kawki idealne ! :)
Słodkie samo w sobie i kwaskowe od owoców.
Dla mnie to połączenie idealne.
Mniam !

 

8 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda smakowicie!!!
    Zakupy superasne! Lustro mam takie samo :) a dawno byłaś na zakupach w netto? Ten pastełowy koszyczek do przykrycia wpadł mi w oko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W netto taka pastelowa akcja była około m-c temu... ale w różnych sklepach różne rzeczy zostają, więc warto poszperać :)

      Usuń
  2. Piękne robisz zdjęcia do postów :) wszystkie jest tak ładnie zaaranżowane :) zazdroszczę tej formy do ciasta, muszę się za taką rozejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W TK Maxx jest ich sporo, w rożnych kolorach :) z pewnością znajdziesz coś dla siebie !

      Usuń
  3. Ja też zajadam się sezonowymi owocami, ostatnio szczególnie w ciastach :) Bardzo zachęcający przepis. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłaś mi smaka i też upiekę, bo mam sporo jeżyn. Super ta siateczka na ciasto. Coś takiego się przydaje, bo much wpada do domu sporo. Jak zawsze super zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam biszkopcik i dziękuję za ciepłe słowa :)

      Usuń
  5. Bardzo apetycznie wygląda. Może to zabrzmi śmiesznie ale czerwone porzeczki jadłam ostatni raz w dzieciństwie. Nie wiem właśnie dlaczego ich nie kupuję ;P
    Buźka

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...