Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


środa, 7 grudnia 2016

Czy Wy wiecie, że już czas.....

....na pieczenie mich ulubionych pierniczków ?
Przypominam zatem przepis i planuję weekend tak,
aby znalazło się dla nich trochę czasu :)
Ciasto należy zrobić dzień wcześniej,
a po ozdobieniu pierniczki pakujemy w pudełeczka i leżakują w nich ok 2 tyg.
My pakujemy zawsze kilka pudełek dla przyjaciół i rodziny :)

Pierniczki alpejskie

- 3 łyżki kakao
- 1 kg mąki
- 8 żółtek
- 3 białka
- 1,5 szklanki cukru
- 200 ml gęstej śmietany (w temperaturze pokojowej !!!)
- 3 łyżeczki sody
- 4 łyżeczki przyprawy do piernika (można więcej)
- 1 kostka masła (250 g)
- 400 g miodu naturalnego 

Dzień przed pieczeniem

Kakao i mąkę zmieszać w dużej misce. Miód zagotować z przyprawami, odstawić z ognia. Włożyć masło, tak aby się roztopiło i wystudzić całość.
W śmietanie rozpuścić sodę i odstawić (wówczas śmietana zwiększy swoją objętość).
Białka ubić na pianę, dodać cukier, ubijając dodawać żółtka.

Ubite jajka wlać do mąki i delikatnie wymieszać. Wlać miód i dalej mieszać.
Na koniec dodać śmietanę i ponownie wymieszać :)

Ciasto będzie dosyć rzadkie, ale zgęstnieje w lodówce w ciągu 24 h.

Dzień drugi - pieczenie 

Stolnicę podsypać mąką, wałkować ciasto na grubość ok 3 mm, nie żałujemy mąki do podsypywania ! ;)
Wykrojone pierniczki układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec w 180 st. (góra - dół bez termoobiegu) około 7 minut :) 

Ozdabiajcie jak wyobraźnia podpowiada !
Udanej zabawy ! :)

4 komentarze:

  1. uwielbiam pierniczki! jeszcze z lukrową polewą.. mniam po prostu. Będzie żona piekła oj będzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecam ten przepis - od lat najlepszy :)

      Usuń
  2. Mnie też ogarnęła szaleństwo pierniczkowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nowe foremki i już doczekać się nie mogę sobotniego popołudnia :)

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...