Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


poniedziałek, 28 grudnia 2015

Zdjęcia do dokumentów - zrób je sam/a ! :)



Dzisiaj chciałam Wam pokazać jak szybko, łatwo, a przede wszystkim niedrogo
samodzielnie wykonać zdjęcia do dokumentów (np. do dowodu osobistego).

Raz na jakiś czas konieczna jest wymiana prawa jazdy, dowodu czy paszportu.
A jak okaże się, że wszystkiego na raz (np. w przypadku zmiany nazwiska),
to okazuje się, że na same zdjęcia trzeba wydać sporo pieniędzy u fotografa
(mniej lub bardziej profesjonalnego).

Wy też tak macie, że zwykle na tego typu zdjęciach wychodzicie.... hmmm...
dziwnie ?

Ja właśnie przede wszystkim tym kierowałam się
próbując zrobić sobie zdjęcia do nowych dokumentów.
Chciałam po prostu wyjść na nich w miarę naturalnie,
jednocześnie nie zapominając przy tym o wymogach stawianych przez Urząd.

I tak, okazało się, że zupełnie inne zdjęcie potrzebne jest do dowodu,
a inne do prawa jazdy...
Czyli u fotografa musimy już kupić dwa komplety zdjęć (lepszych bądź gorszych).

Spotkałam się też z sytuacją, gdzie fotografowano na niebieskim tle, co Urząd odrzucił i...
no cóż... trzeba było iść gdzie indziej i zapłacić za kolejny komplet zdjęć.

Dlatego pierwszym krokiem jest zapoznanie się z wymogami stawianymi przez Urząd.
Wszystkie potrzebne informacje są na stronie Waszego Urzędu :)
Warto je znać nawet jeśli wybieracie się do fotografa
- często ulegają zmianie i fotograf może zwyczajnie o tym nie wiedzieć.

Dla przykładu wklejam poniżej jakie są aktualne wymogi UM dot. dowodu osobistego:

***

Kolejny krok to wykonanie spełniającego wymogi zdjęcia :)
Najlepiej zrobić ich kilka, pod różnymi kątami, pamiętając o odpowiednim,
centralnym oświetleniu twarzy (żaden jej fragment nie może być zacieniony).

Powyższe zdjęcia wykonałam w świetle dziennym, siedząc twarzą do okna,
na tle jasnej ściany.


Drobna obróbka w darmowym programie graficznym (ja używam Photoscape)
i możemy przejść do kolejnego kroku.

Jest nim wejście na bardzo pomocną stronkę - generatora fotografii:

To dzięki niemu otrzymamy odpowiedniej wielkości, właściwie wykadrowane zdjęcia :)

Wygenerowane w programie zdjęcie wygląda tak
(wystarczy je wywołać w formacie 10x15 cm i dociąć zdjęcia
- za mnie zrobiła to pani w punkcie, gdzie wywołałam zdjęcie):


Koszt to kilkadziesiąt groszy za odbitkę 10x15 cm - czyli komplet zdjęć. 

Można w ten sposób wywołać również zdjęcia dla kilku znajomych/bliskich
(wtedy już nie musimy być tacy oficjalni i idealnie doświetleni):

 
Jak również usunąć reklamę i zagospodarować zdjęciami całą powierzchnię
naszego wydruku (wówczas 1 odbitka = 8 zdjęć):


I gotowe ! :)
Co Wy na to ?

Szczerze mówiąc więcej tu pisania niż roboty,
ale mam nadzieję, że ktoś skorzysta i zaoszczędzi sobie kilka groszy,
a przede wszystkim stresu - "jak wyjdzie" na zdjęciu,
bo tutaj więcej zależy od nas samych :)

Pozdrawiam Was ciepło i życzę wspaniałego tygodnia !!!

3 komentarze:

  1. Witaj a jak można usunąć tą reklamę aby zmieściło się 8 zdjęć?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej w programie graficznym :)
      Paint też da radę.

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...