Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


środa, 12 października 2016

Jesienne imbryczki - tutorial DIY


Dzisiaj chciałam Wam zaprezentować prosty i ciekawy sposób 
na ozdobienie kilku podkładek pod kubeczki.

Wybrałam te w kształcie imbryczków od Wycinanki, 
bo są wyjątkowo urocze i bardzo jesiennie mi się kojarzą.

Oprócz nich potrzebujemy kilku farb (akrylowych lub kredowych), bezbarwnego lakieru wodnego (najlepiej o matowym wykończeniu),
pędzli, stempelków, bloczka akrylowego, gąbki z papierem ściernym i pilniczka do paznokci.


Nasze podkładki malujemy farbą w wybranym przez na kolorze. 
Ja postawiłam na odcień szaro-beżowy.


Po wyschnięciu przecieram pilniczkiem brzegi podkładek, aby uzyskać efekt shabby chic.


Nakładam jedną warstwę bezbarwnego lakieru i pozostawiam imbryczki do wyschnięcia. 
W tym czasie wybieram odpowiednie stempelki.


Stempel mocuję na bloczku akrylowym, przy pomocy gąbki nakładam na niego farbkę w białym kolorze i odbijam na podkładce.


Małym pędzelkiem domalowuję akcenty w waniliowym kolorze.


Po wyschnięciu nakładam kilka (4-5) warstw lakieru (każdej pozwalając wyschnąć), a następnie delikatnie szlifuję gąbeczką ścierną i wyrównuję podkładki.


Na koniec jeszcze kilka (2-3) warstw tego samego lakieru i.... gotowe ! :)


 Teraz pozostaje nam tylko cieszyć się z naszych nowych podkładek i serwować na nich pyszną herbatkę w jesiennym wydaniu ! 

Mam nadzieję, że spodoba Wam się mój pomysł i być może wykorzystacie go u siebie w domu, 
w długie, jesienne wieczory....

A może takie podkładki ucieszyły by kogoś bliskiego ?
To wszak świetny pomysł na niezobowiązujący i miły upominek :)


Pozdrawiam serdecznie
Magda

5 komentarzy:

  1. Piękne podkładki. Mam pytanie - jakim lakierem lakierujesz podkładki, żeby można było stawiać na nie gorejące kubki?
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i już spieszę z odpowiedzią :)
      Używam wodnego, matowego lakieru z Hartzlack'a. O takiego jak ten >> http://www.castorama.pl/produkty/wykonczenie/malowanie/srodki-do-drewna/lakiery/hartzlack-akr-0-75l-matowy.html

      Usuń
    2. Cudowne, takie proste i naprawdę efektowne. Pozdrawiam

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...