Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


środa, 23 kwietnia 2014

Najlepsza domowa masa makowa do drożdżówek, makowców i strucli :)


Tak jak obiecałam dzielę się z Wami swoim przepisem na przepyszną masę makową, 
którą możecie wykorzystać do drożdżówek, strucli czy makowców.
Na co dzień i od święta, bo jest pyszna !!!

W niczym nie przypomina tych kupnych z puszki.
Wymaga owszem trochę więcej pracy, ale.... naprawdę warto !

Czego będziemy potrzebować:
0,5 kg maku
150-170 g drobnego cukru do wypieków
150 g posiekanej suszonej żurawiny
100 g posiekanych orzechów włoskich
100 g posiekanych płatków migdałowych
4 łyżki kandyzowanej skórki z pomarańczy
4 łyżki naturalnego miodu 
3 łyżki roztopionego i schłodzonego masła
1 łyżeczka cynamonu
1,5 łyżeczki aromatu migdałowego
4 krople aromatu arakowego

Na drugi dzień:
6-7 białek ubitych na sztywną pianę ze szczyptą soli,
a następnie dokładnie zmiksowanych z 1/2 szklanki drobnego cukru.

Przygotowanie:
Mak zalewam wrzątkiem do przykrycia i gotuję przez 15-20 minut często mieszając 
(wodę od czasu do czasu uzupełniam), 
następnie studzę i odciskam z ewentualnego nadmiaru wody. 
Nie zalewam maku mlekiem, gdyż robi się od niego mdły.

Przynajmniej dwukrotnie mielę mak w maszynce do mięsa z drobnym sitkiem.

Do tak przygotowanego maku dodaję pozostałe składniki, mieszam dokładnie 
i odstawiam na noc do lodówki, aby wszystko ładnie się "przegryzło".

Na drugi dzień delikatnie łączę swoją masę przy użyciu drewnianej łyżki z ubitymi białkami.
Dzięki temu masa nie kruszy się i ma gładką konsystencję.

Masa do wypieków jest gotowa !

Ciasto na strucle i drożdżówki to to samo ciasto, które wykorzystywałam 
podczas pieczenia drożdżowych ślimaczków, czyli:
 
500 g mąki pszennej
40 g drożdży
220 ml mleka
100 g cukru
80 g masła
1 jajko
1/2 łyżeczki soli

 Drożdże należy rozpuścić w lekko ciepłym mleku, a następnie dodać szklankę mąki.
Wymieszać razem i pozostawić do wyrośnięcia.
Masło roztopić i ostudzić.
Do wyrośniętego zaczynu dodać jajko, masło, cukier, sól i resztę mąki.
Zagnieść ciasto i pozostawić do wyrośnięcia, aż podwoi swoją objętość.

***

Aby uzyskać takie drożdżówki jak na poniższym zdjęciu należy roladę pokroić na grubsze kromki, 
a następnie środek każdej docisnąć np. trzonkiem drewnianej łyżki i gotowe :)

Polecam !


3 komentarze:

  1. ..mmm...zdjęcia tak apetyczne, że aż zgłodniałam...:)))) hi hi:)
    U mnie mama takie cuda robi, te ślimaczki zawijaczki ..ale już dawno nie było tego typu słodyczy;)
    Serdeczności!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pianą z białek dodaną na drugi dzień to mnie zaskoczyłaś!
    Ale na pewno masz rację, że to wszystko nabierze mocy w lodówce, no i wtedy piana tę masę spulchni.
    Wypróbuję na pewno!
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...