Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


czwartek, 26 maja 2016

Placuszki w wersji obiadowej :)


Coś na kształt naszych śniadaniowych pancakes, a jednak zupełnie inne :)

Potrzebujemy:

1. jajka (sztuk 3)
2. mąka (2 szklanki)
3. mleczko 3,2% (1 i 1/2 szklanki)
4. roztopione i schłodzone masło (ok 75-80g)
5. proszek do pieczenia (3 łyżeczki)
6. dwie szczypty soli i słodkiej papryki

Białka ubijam na pianę ze szczyptą soli, dodaję żółtka i dalej miksuję. 

W następnej kolejności dodaję pozostałe składniki - sól, paprykę, proszek do pieczenia, 

mleko, mąkę i roztopione masło - i dalej miksuję. 

Tak wymieszane ciasto odstawiam na kilka minut 

- w tym czasie przygotowuję sos pieczarkowy
(łyżka masła, pieczarki, posiekana cebulka i natka pietruszki, sól, pieprz, 

a na sam koniec pól małej śmietanki)
pieczone mięsko (u mnie to akurat był indyk, ale świetna będzie również szynka, 

polędwica czy karkówka z grilla).

Rozgrzewam patelnię teflonową - wystarczy musnąć ją naoliwionym pędzelkiem 

i na niedużym ogniu smażymy nasze placuszki obustronnie :)

Następnie układam je warstwowo, polewam sosem, dodaję kawałeczki pieczonego mięska 

i dekoruję świeżym tymiankiem :)

Smacznego !



2 komentarze:

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...