Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


piątek, 29 października 2021

Weekend pod znakiem dyni :)


 Dyniowy sos do makaronu z masłem oraz natką pietruszki

Składniki na 2-3 porcje sosu:

1/2 małej/średniej dyni
1/2 filiżanki płynnej śmietanki 30%
2-3 łyżki masła
2 szalotki lub jedna zwykła cebulka
4 łyżki tartego parmezanu lub sera pleśniowego 
natka pietruszki 
sól, pieprz 
szczypta gałki muszkatołowej i mielonego imbiru


Przygotowanie:
Dynię obieram i oczyszczam z pestek. Kroję w kostkę.
Na patelni z grubym dnem, na małym ogniu rozpuszczam masło,
dodaję pokrojone cebulki, doprawiam solą, duszę je powoli,
pod przykryciem około 5 minut, nie zrumieniając.

Dodaję pokrojoną dynię i doprawiam szczyptą gałki muszkatołowej i imbiru.
Dodaję odrobinę gorącej wody (4-5 łyżek), 
przykrywam i duszę powoli około 15 minut lub do miękkości.
Dodaję śmietankę, 2 łyżki parmezanu, 2 łyżki posiekanej natki pietruszki,
przyprawiam solą i pieprzem (lub chili w płatkach).

Do sosu dodaję ugotowany al dente makaron.
 Mieszam, rozkładam na talerze i posypuję pozostałymi dwiema łyżkami sera.

Z pozostałej dyni robię zupę krem z grzaneczkami :)
Składniki do niej są niemal identyczne jak do sosu (nie ma potrzeby dodawania sera, 
a śmietankę można zastąpić mleczkiem kokosowym), 
ja jednak lubię dodać troszkę bulionu, ząbek czosnku, szczyptę słodkiej papryki 
i wszystko dokładnie zmiksować blenderem.
Serdecznie polecam - w chłodne dni jest niezastąpiona !




4 komentarze:

  1. Zaciekawił mnie sos z dyni do makaronu. Piękna z Was rodzinka. Pozdrawiam serdecznie 🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, jest wspaniały! Dziękuję i pozdrawiam cieplutko 🙂💛 bardzo mi miło, że zajrzałaś 🥰

      Usuń
  2. Uwielbiam takie rozgrzewające zupy! Ze szczególnym upodobaniem gotuje je w sezonie dyniowym. Jednakże nie pomyślałam, że dynia doskonale odnajdzie się połączeniu z makaronem jako sycące i pełnowartościowe drugie danie. Mam woreczek zamrożonej dyni i jej przeznaczenie jest jedno na sos do makaronu. :) Twoje przepisy są znakomite gratuluję i dziękuję za inspirację na talerzu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i dziękuję ! A dynia w wydaniu obiadowym jest naprawdę fantastyczna. Dobrze dodać do niej sporo korzennych i pikantnych przypraw, które całkowicie odmieniają jej smak ! :)

      Usuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...