Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


wtorek, 23 kwietnia 2013

Risotto z prawdziwkami i... nie tylko :)


Ostatnio jakaś przeogomna ochota naszła mnie na bezmięsny obiad i pomyślałam o risotto.
Wcale nie tak łatwo u nas kupić dobry ryż do tej potrawy - tym razem postawiłam na naszą Halinę i wyszło pyszne :)


Co będzie nam potrzebne ?

Opakowanie ryżu do risotto (300g)
Kilka suzonych prawdziwków
Kilka świeżych pieczarek
Nieduża cebulka
Bulion grzybowy
Łyżka masła
Dwie łyżki śmietany 12%
sól i pieprz


Zaczynam od przygotowania gorącego bulionu grzybowego (ok 3/4 litra).
Dorzucam do niego suszone prawdziwki i odstawiam na bok - żeby fajnie zmiękły.

***

Na dużej patelni roztapiamy masełko i dodajemy posiekaną cebulkę
- podsmażamy aż sie zeszkli.
Dodajemy pokrojone pieczarki, a gdy puszczą sok dorzucamy ryż.
Mieszamy dokładnie aż wchłonie cały sok i tłuszcz.

Później stopniowo podlewamy bulionem z grzybami (można też dodatkowo dolać odrobinkę jasnego, półwytrawnego winka :)) i często mieszamy
- tym sposobem osiągniemy miękki, rozpływający się w ustach ryż.

Na koniec dodaję kremową śmiatanę oraz sól i pieprz do smaku :)
Gotowe !


Swoje risotto serwowałam z posiekaną natką pietruszki.
Dodałam też urocze i pyszne marchewki paryskie :)


5 komentarzy:

  1. hihi akurat w tv ogladałam przed momentem jak przygotować prawidłowo risotto i powiem Ci, że to wcale nie takie proste, ludzie to mieli pomysły hihi np. z grzybkami konserwowymi ;)
    Wygląda przepysznie, jak każde inne Twoje danie :)
    Buźka !

    OdpowiedzUsuń
  2. o rajusiu jak smakowicie wygląda mam ochotę monitor polizać:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam risotto ... ostatnio robiłam z grzybkami :) Jest przepyszne ....

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...