Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


sobota, 30 marca 2013

Już jest ! :)


Wreszcie jest w naszej kuchni !
Niebieskiemu aż się oczy zaświeciły ze szczęścia - długo marzył o tym mikserze :)
A ja.... Jak to ja -
natychmiast musiałam coś upiec :)



Świetnie wpasował się w kuchenny kącik no i przedświąteczny czas wypieków :)




Dzisiaj powstały bułeczki drożdżowe 
(jedne z rodzynkami, drugie z konfiturą malinową, morelową i pomarańczową).

A oto przepis na

150 g masła 
500 ml mleka
40 g świeżych drożdży
1/2 łyżeczki soli
150-200 g cukru
około 1 kg mąki tortowej
200 g rodzynek

Do posmarowania drożdżówek:
1 jajko


Tłuszcz roztopić w garnku, dodać mleko i podgrzać do temperatury około 40 stopni. 
Trochę płynu odlać do oddzielnego naczynia i rozpuścić w nim drożdże. 

Do miski dodać resztę tłuszczu z mlekiem, sól, cukier, wyrośnięte drożdże i około 3/4 przygotowanej mąki. Wyrobić ciasto, dodać resztę mąki. 

Ciasto jest dobrze wyrobione, gdy łatwo odchodzi od ścianek naczynia. 

Zostawić do wyrośnięcia. Ma podwoić objętość. Wyrobić jeszcze raz przez kilka minut, dodając rodzynki (jeśli ktoś nie lubi pomijamy ten krok).

Uformować gładkie i równe, nieduże kulki. Ułożyć na blaszce, odstawić do napuszenia na około 20 minut. 
Można dodać konfiturę jeśli zrezygnowaliśmy z rodzynek.
Kiedy podrosną posmarować roztrzepanym jajkiem.

Piec około 15 minut w temperaturze 200ºC.




Jednak na pierwszy ogień poszła babka cytrynowa :)






W całym domu pachnie tak słodko... mmmmm...
Szkoda, że Niebieskooki wyjechał na cały tydzień, bo byłby ze mnie dumy.


A skoro wypieki już stygną, to mam chwilkę na to aby złożyć Wam najlepsze życzenia.

Zdrowych, rodzinnych i radosnych Świąt.
Wiosny w sercach i uśmiechu na buźkach :)





23 komentarze:

  1. Jest wspaniały:) Szalał dziś u mnie cały dzień. A ja wspominałam święta mojego dzieciństwa z trzepaczką do piany i prodiżem:)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne wypieki! Chyba się skusze na dodatkowe wypieki, do 20:00 wszak daleko jeszcze:)
    Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie i smacznie :)))
    Rodzinnych, radosnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy oraz wiosennego nastroju !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny zakup:) i taki ładny i praktyczny:) radosnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najlepszego. A robot........ MOJE MARZENIE. Istne cudo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdy tak długo oczekiwane marzenia się spełniają, człowieczek cieszy się jak dziecko.Robot jest cudowny. Życzę Tobie i całej twojej rodzince samych dobrych chwil:):):):):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale Ci się udało z tym robotem , akurat przed samymi świętami :)
    Wesołych Świąt również zyczę !

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję spełnionego marzenia :) Mnie też podobają się kitchen aid'y, ja bym pewnie zdecydowała się na kolor miętowy albo lila :) Wypieki wyglądają absolutnie cudownie!
    Radosnych świąt i wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę, i to bardzo :) Mam nadzieję, że u mnie też kiedyś stanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. mikser jest poprostu bajeczny bardzo mi sie podoba niestety musze sie przyznac ze za malo pieke zeby sobie pozwolic na takie szalenstwo. A u ciebie wyglada wszystko tak apetycznie tylko pozazdroscic.
    Zycze ci wesolych i rodosnych Swiat Wielkiej Nocy.
    pozdrawiam Maggi

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniałe zdjęcia pełne słońca! gratuluje Kiciusia :) cudownych rodzinnych świąt !!!

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszności powstały, a ten mikser cudo, WESOŁYCH ŚWIĄT

    OdpowiedzUsuń
  13. I jestem z Ciebie dumny Kochanie:) Tesknie już..

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję Wam za przemiłe i serdeczne życzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Radosnych i spokojnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  16. Radosnych i Spelnionych Swiat !

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj, ja też życzę wesołych... A to cudeńko... cudne no!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale u Ciebie smacznie i świątecznie :) Wesołych i pogodnych Świąt Wielkanocnych!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie u Ciebie! Wesołego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...