Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


wtorek, 12 stycznia 2016

Zdrowe nasionka - czyli pudding chia w wersji zimowej


Wszędzie pełno przepisów na pudding chia z soczystymi, sezonowymi owocami jak truskawki, maliny, borówki etc.
Pomyślałam, że może spróbuję zrobić troszkę bardziej zimową wersję.

Wyszła super, ale następnym razem dodam jeszcze świeże cząstki mandarynki :)

Bazowy pudding to:
3 łyżki nasion chia, niepełna szklanka mleka i łyżka syropu karmelowego.
Wymieszane składniki wędrują do lodówki na 3-4 godziny lub całą noc :)

Na wierzchu zagościły jabłka i rodzynki, doprawione kardamonem i cynamonem.
Wszystko razem podduszone w garnuszku z dwiema łyżkami świeżo zaparzonej kawy.
Aromat w całym domu boski !

Jeśli ktoś lubi bardzo słodko,
to do jabłek również można dodać odrobinę syropu karmelowego (ja używam tego z Lidla) :)

Gorące jeszcze jabłka z dodatkami umieściłam na puddingu i dodałam kostkę gorzkiej czekolady,
która przepysznie się w nich roztopiła...



Polecam na zimowe wieczory !




8 komentarzy:

  1. Ooo zjadłabym :) Takie rzeczy lubię na deser ;)
    Buźka

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie mam zamiar kupic te nasionka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj oj smakowicie to wszystko wygląda:) mniam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. I co, ładnie Ci się zżelowały? Bo mi ciągle wychodzi rzadkie. A, i jak ktos nieprzyzwyczajony do chia, to ostrzegam, ze może bolec brzuszek, wiec lepiej potrzymać w mleku dłużej, niż krócej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś może dajesz ich zbyt mało ? Mnie się pięknie zżelowały :)
      Kupiłam te z firmy Sante (były ostatnie i udało mi się je kupić za jakieś śmieszne 4 zł).
      Zamierzam niebawem nimi uraczyć cała rodzinę, bo jestem pewna, że ich nie znają - będzie szok ! :)

      Usuń
    2. Trzy łyżki na 3/4 szklanki mleka. Nie miało to konsystencji budyniu...

      Usuń
    3. W Internetach są różne przepisy, ale ja zalewam po pierwsze - zimnym mlekiem, a po drugie łyżki nie są płaskie, tylko takie dostanie, jak mi się nabiorą :)
      Może Ty masz Aguś łyżki za małe ????!!! ;)

      Usuń
  5. Pysznie ... ale zachęcająco wgląda:)
    Bzi

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...