Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


poniedziałek, 21 października 2013

Pikantna wątróbka z jabłkami :)


Nie każdy ją lubi i nie każdy je.
Jest jednak bardzo zdrowa i łatwa w przygotowaniu.
Co więcej.... naprawdę może być smaczna !

***

Mój Niebieskooki od dawna już dopominał się o wątróbkę.
Tym razem zrobiłam ją inaczej niż zwykle 
(bo zwykle smażę ją z dużą ilością cebuli, na masełku i tylko przyprawiam).


Czego będziemy potrzebować do tego przepisu:

Ok 800g wątróbek drobiowych 
(zrobiłam większą porcję, ale naturalnie można zmniejszyć ilość składników)
1/2 szklanki mleka
 2 średnie jabłka
2 papryki czerwone
2 duże cebule
3 łyżki masła
2 szklanki bulionu
mąka pszenna
mąka ziemniaczana
przyprawy: zioła prowansalskie, pieprz cayenne, 
papryka słodka, papryka ostra, liść laurowy, ziele ang., sól


Wątróbkę myjemy, oczyszczamy, układamy w miseczce i zalewamy mlekiem.
Odstawiamy do lodówki (najlepiej na noc, ale nie jest to konieczne).

Jabłka (w skórce!) pozbawiamy gniazd nasienny i kroimy w kawałki (jak na zdjęciu),
podobnie postępujemy z paprykami i cebulką.

Wątróbki odsączamy na ręczniku papierowym i obtaczamy dokładnie w mące pszennej.
Smażymy obustronnie, lecz krótko, na 3 łyżkach masła.

Wątróbkę przekładamy do dużego garnka, dodajemy jabłka, paprykę i cebulę, 
a następnie zalewamy całość bulionem.
Dodajemy dwie łyżeczki słodkiej papryki, łyżeczkę ziół prowansalskich, 
liść laurowy, dwie kulki ziela angielskiego,
ilość soli, pieprzu i ostrej papryki - według uznania.
Ja dodałam sporo ;)

Dusimy pod przykryciem, na małym ogniu (ok 45min.).
Sos zagęszczamy na sam koniec duszenia wsypując do 100ml zimnej wody 
łyżeczkę mąki ziemniaczanej i dwie łyżeczki mąki pszennej. 
Mieszamy wszystko dokładnie i wlewamy do naszego garnka 
cały czas delikatnie mieszając naszą wątróbkę.

Podajemy ze świeżym pieczywem lub ulubioną kaszą :)
Ja dodatkowo zrobiłam jeszcze surówkę z białej rzodkwi z sosem jegurtowo-czosnkowym.

Najfajniejsza jest na drugi dzień, gdy jabłka cudownie przejdą pikanterią sosu i zapachem ziół...
mmmm...


Smacznego !


4 komentarze:

  1. smakowita , ja uwielbima watróbkę z duż ilością cebuli mniam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja może nie jadam tak często.... jak coś mnie najdzie, ale mąż uwielbia:) Cudna zdjęcia, jak zawsze:)
    buziaki Madziu

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pysznie ale nic mnie nie przekona do żadnych podrobów :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis na wątróbkę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...