Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


czwartek, 4 października 2018

Przytulnie przez duże "P" - czyli o mojej chorobie słów kilka...

Mam czasem ogromne wyrzuty sumienia.
Ale takie ooooogromne, wiecie o czym mówię ?
Każdy zapewne z jakiegoś powodu je miewa, nie mam złudzeń.
W moim przypadku wiążą się one bezpośrednio z domem, 
a dokładniej z jego "dopieszczaniem".

No nie potrafię sobie odmówić pewnych bibelotów, mebelków, świeczników, wazoników,
a już na pewno kocyków, pledów i poduszek.
Mam tego masę i zawsze mi mało.
Kredyt tak ciąży i wisi nad głową, męczy i stresuje,
 a za nami ledwo kilka z setek miesięcy. 
Mimo to... jadę do tego sklepu po kurczaka i... wracam z wazonem, lampą, 
czy stojakiem na przydasie.
Czy to się jakoś leczy ? Czy ktoś tę nierówną walkę kiedyś wygrał ?
Może historia zna takie przypadki, obawiam się jednak, że mój jest totalnie beznadziejny.
Koszmarnie boję się dzisiejszej wyprawy do Ikei po kosz na śmieci.
Z drugiej jednak strony....
Jak już się poukłada te pierdoły, zapali te świeczki, lampeczki, 
rozłoży poduchy i kocyki,
to robi się taaaak, że na jakiś czas te wyrzuty milkną 
(tylko na jakiś czas, do następnych zakupów).
Dodatkowo jesień skłania do zmiany kolorystyki,
a więc i pościel fruuu, i dywanik pach !
A to może jeszcze coś na ścianę ?
Obraz, półka, makrama ?
Drewno, złoto, szarości i beże.
Wszystko musi pasować.
Żeby w sypialni zrobiło się magicznie.


Druga (ta gościnna) nie może być całkiem pozostawiona bez uwagi i opieki.
Przecież byłoby jej smutno.
Stoliczek/szafeczka z OLX dostała się pod kompresor i zmieniła kolor.
Tutaj mogę polecić Wam świetną farbę do mebelków - VIVA HOME
(stacjonarnie znajdziecie je np. w Castoramie, a w sieci m.in. na Allegro).
Wybrałam odcień kawy z mlekiem i muszę powiedzieć, 
że ten szary beż skradł moje serce !
Zobaczcie jak prezentowała się przed i po:


Nie zabrakło też wspomnianych ściennych zmian,
idealnie sprawdzają się tutaj haczyki samoprzylepne i rzepy 
- dzięki nim młotek i gwoździe mogą odejść w zapomnienie!
A jak przytulnie to i zapachy są ważne - te świeczuszkowe, ale i te dobiegające z kuchni.
A co jest bardziej domowego niż zapach świeżo wyciągniętego z pieca ciasta ?
A jak jesień to szarlotka !

Moja była zrobiona tak:
Jabłka (ilość na oko) poddusiłam z sokiem z jednej cytryny, 
cukrem z cynamonem - dwie łyżeczki, 
odrobiną wody i jedną galaretką pomarańczową dodaną na sam koniec

Składniki na ciasto, które należy szybko razem zagnieść i wsadzić do lodówki.
300g mąki
200g masła

100g cukru drobnego
Jajo
Cynamon
Waniliowy ekstrakt (1 łyżeczka)

Po schłodzeniu ciasto dzielimy na 2/3 i 1/3, z większej części robimy spód, a reszta na paseczki.
Piekłam w 190 stopniach przez 40 minut bez termoobiegu (ale trzeba patrzeć po kolorku).

Zaczynam również ogarniać przestrzeń w swojej pracowni :)
Tak, mam już swój kącik i uwielbiam go !
Na drzwiach wianuszek z hortensji, a więcej pokażę innym razem.
Za chwilkę weekend, dobrego czasu Wam życzę :)



Dekoracje w sypialniach pochodzą stąd:
Wazonik szklany  z miedzianą obwódką - JYSK
Wazon szklany w kolorach Ziemi - JYSK
Koc szary - JYSK
Napis - JYSK
Świecznik - JYSK
Złoty wazonik - Netto (podobny tutaj)
Pled - IKEA
Pościel i poszewki na poduszki - IKEA
Kosz na koce - IKEA
Stoliczek nocny - OLX
Makrama - @malinowydzbanek 
Dekoracja na ścianę z łapaczem snów - Action
Zielony wazon - Smukee Biedronka
Wianuszek na drzwi - Kwiaciarnia Muscari



13 komentarzy:

  1. Mam taką samą przypadłość:) Nie potrafię przejść obojętnie obok jakiegoś przydasia :) Jestem bezsilna... No cóż jestem tylko słabą kobietą ;) (tak sobie, to tłumacze :)) Pozdrawiam i muszę powiedzieć , że dobrze robisz:) , bo jest pięknie u Ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ufff, dobrze, że nie jestem sama hahahaha :) Dziękuję za słowa otuchy i uznania :* dobrego tygodnia !

      Usuń
  2. Jaaaa, zakochałam się w tej makramie, jest przepiękna!
    Kupiłam ostatnio sznurek do makramy, znalazłam nawet kijek, tylko chyba odwagi mi brak, żeby zacząć plątać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zastanawiaj się ! Z Twoimi zdolnościami manualnymi jestem pewna, że powstaną cuda :) koniecznie się pochwal swoimi poczynaniami makramowymi :)

      Usuń
  3. I jest pięknie :) je też wolę pościel od kuraczaka :) :) :) masz wspaniale, przytulnie :) a nic tak nie robi dobrze dla zdrowia jak dobre samopoczucie :) Szarlotka-bajka : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aga ! Masz 100% racji - dobre samopoczucie jest warte zachodu :)

      Usuń
  4. Masz do tego rękę, więc może to nie choroba a talent, który należy pielęgnować? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Talent, dosyć odważna teza, ale nie da się ukryć - lubię to robić, sprawia mi ogromną frajdę i gdyby tylko znaleźć dobrą wróżkę z grubym portfelem i hasłem na ustach "kupuj co i ile chcesz - ma być pięknie i przytulnie", to byłabym w siódmym niebie! :) Dziękuję !

      Usuń
  5. Ty kupujesz, a my podziwiamy efekty ;) I wiesz nie jest sztuką kupować jak popadnie i robić z domu bazarek. Trzeba umieć tak dobierać dekoracje, aby wszystko ze sobą współgrało, a tobie udaje się to rewelacyjnie. Może to nieco osłabi twoje wyrzuty sumienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hahaha Janiu - bardzo Ci dziękuję, wyrzuty już jakby mniejsze ;) jesteś nieoceniona !

    OdpowiedzUsuń
  7. ale cudnie u Ciebie ja tez mam słabość do wszelakich poszewek, ściereczek, czy innych bibelotów wczoraj bedąc na zakupach stąpiłam do mojego ulubionego sh i oczywiscie kupiłam sobie 4 poszewki na szczescie mam jeszcze samokontrole i zanim kupie to robie przemyslenia czy to mnie sie przyda i dzieki temu kupiłam tylko 4 a nie 8 poszewek;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że wiele z nas tak ma. Chyba większość kobiet jest estetkami...i zakupoholiczkami! w moim przypadku wyjście do sklepu to jak polowanie. Czuje strzał adrenaliny gdy uda mi się coś upolować-coś niesamowitej jakości w dobrej cenie. Ostatnio też zaszalałam w https://senpo.pl/nasze-salony/senpo-wroclaw-galeria-domar/ Potrzebowałam nowego materaca a wyszłam z torbami pełnymi dodatków! Muszę jednak przyznać, że jestem bardzo zadowolona z tych zakupów.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...