Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :)


Miło mi Cię powitać w moim małym świecie :) W mojej Krainie Szczęśliwości...


piątek, 31 sierpnia 2018

Bo dawno nie było...

 ... żadnego przepisu :)
A ponieważ weekend z godziny na godzinę coraz bliżej, 
to może by tak coś słodkiego na sobotnie śniadanko ?

Dzisiaj wyjątkowo bez kawy (którą kocham), a z koktajlem :)

Koktajl powstał z połączenia jogurtu naturalnego, jeżyn oraz ksylitolu
- wszystko razem zblendowałam i mocno schłodziłam w lodówce.

Z kolei na pancakesy (mini naleśniczki) mam najlepszy na świecie przepis, 
dzięki któremu zawsze się udają!

Potrzebujemy:
1. jajka (sztuk 3)
2. mąka (2 szklanki)
3. mleczko 3,2% (1 i 1/2 szklanki)
4. cukier puder (1/3 szklanki)
5. roztopione i schłodzone masło (ok 75-80g)
6. Proszek do pieczenia (2 łyżeczki)
7. szczypta soli

Białka ubijam na pianę ze szczyptą soli, dodaję żółtka i dalej miksuję. 
W następnej kolejności dodaję pozostałe składniki 
- cukier puder, proszek do pieczenia, mleko, 
mąkę i roztopione masło - i dalej miksuję. 

Tak wymieszane ciasto odstawiam na kilka minut - w tym czasie przygotowuję owoce, 
bitą śmietanę, serek waniliowy, jogurt, syrop klonowy, czekoladę 
- słowem to na co mamy ochotę :)

Rozgrzewam suchą patelnię teflonową (można ewentualnie musnąć ją naoliwionym pędzelkiem) 
i na niedużym ogniu smażymy nasze placuszki obustronnie :)

Do obracania używajcie najlepiej drewnanej, szerokiej łopatki 
- widelcem się je podziurawi lub połamie - są stosunkowo delikatne.

 Usmażone naleśniki układamy w piramidkę i dekorujemy.
Ja dodałam serek waniliowy, borówki i porzeczki,
ale prawdopodobnie wszystkie owoce będą tu pysznie pasowały :)

Do pancakesów serwujemy nasz zimny koktajl i ... śniadanie gotowe !


 A jakie pudełeczko po jogurcie jest mniam, 
to wie tylko Fotka ;)

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło mi, że do mnie zaglądasz. To dla mnie niezwykle ważne, że zostawiasz po sobie ślad.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...